Menu

opknappen begane grond buurtbeheerhuisje

De begane grondruimte van het buurtbeheerhuisje wordt opgeknapt. De huidige kantoorinrichting en uitstraling verdwijnt. De ruimte moet huiselijker, warmer en toegankelijker worden. Idealiter: een clubhuis waar iedere buurtbewoner zich thuis voelt. Of je er nu zelf een activiteit organiseert of dat je er naar toe loopt om even een kop koffie te drinken. Die huiselijke sfeer is er natuurlijk niet vanzelf. Eerst moet de boel opgeruimd worden. Wat waardevol is bewaren we en slaan we deels op in een kelder onder blok 1. Dat moet half juni gedaan zijn. Daarna leggen we een nieuwe vloer en komt er een keukenaanrecht in de begane grondruimte. En richten we de ruimte verder in met nieuw meubilair. Bij voorkeur tweedehandsspullen die er nog goed uitzien en toch sfeervol. Dat gebeurt in de zomer.

Voor al die dingen hebben we vrijwilligers nodig die mee willen denken en mee willen helpen. Je kunt je ook voor één onderdeel opgeven. We zoeken de volgende vrijwilligers:

Mensen die mee willen helpen met het opruimen van de huidige ruimte. Voor de goede spullen die over zijn en we verder niet kunnen gebruiken organiseren we op zaterdagochtend 18 juni (het buurtfeest) een ‘vrijmarkt’.
Buurtbewoners die mee willen denken over de nieuwe inrichting. Wat voor vloer moet er komen? Laminaat, zeil, hout? En wat wordt de kleur van de nieuwe keuken? Weet iemand nog een goede tweedehands keuken die we kunnen pimpen? Komt er ergens een Perzisch tapijtje te liggen om de akoestiek te verbeteren? En hoe zorgen we dat de ruimte voor diverse activiteiten gebruikt kan worden – koken, eten, vergaderen, yoga, tekenles – zonder dat één inrichting gaat domineren. Een brainer! Wie vindt het leuk om hierover mee te denken. Of kent mensen in de buurt die hier goed in zijn.
Als de ruimte hopelijk op 1 september klaar is en ingericht moet deze beheerd worden. Daarvoor zoeken we mensen die mee willen denken over het toekomstige beheer: de beheergroep. Dit is een klein clubje dat met de buurtbeheerder en een bestuurslid de gebruiksregels gaat opstellen. Hoe kun je straks digitaal een ruimte reserveren? Wat voor activiteiten mogen er plaatsvinden? Is de koffie altijd gratis of moet je daar soms voor betalen. En hoe regel je dat dan? Hoe zorgen we dat buren geen overlast ondervinden van de activiteiten?

Buurtbewoners die zich voor één of meerdere onderdelen willen opgeven kunnen zich melden bij buurtbeheerder Hassan of bij Jan-Willem Kluit